Nagy torlódásokat várnak a lezárások miatt

Ha elkészül a beruházás, sokkal könnyebb lesz közlekedni a 83-as főúton, addig azonban nagy-nagy türelemre lesz szükségük az autósoknak Győr déli részén.

 

 

Az autósok által leginkább várt győri közlekedési beruházások egyike a 83-as főút Metro áruház környéki résznek átépítése. Jelenleg ez a hatalmas forgalmú szakasz számít a legbalesetveszélyesebbnek a megyeszékhelyen. Sofőr legyen a talpán, aki az M1-es autópálya délebbi lehajtójáról a város felé csúcsidőben szabályosan és biztonságosan képes kikanyarodni.

 

 

Megoldásként az egy kilométeres, jelenleg kétszer egysávos részt kétszer kétsávossá építik át. Három csomópontot – a két lehajtónál, valamint az egykori Bricostore barkácsáruháznál, azaz a Mérföldkő utcánál – olyan turbó körfogalommá alakítanak, amilyen másfél éve a Nádorvárosi köztemetőnél készült. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Kisalföld kérdésére azt közölte: a négy sáv el fog férni az M1-es hídjának jelenlegi nyílásában. „Ezt úgy tudtuk elérni, hogy a kétszer két sáv elválasztásánál kisméretű terelő bóják lesznek kihelyezve. Ellenkező esetben az autópályahidat át kellett volna építeni, amit csak a pálya teljes zárásával lehetett volna kivitelezni” – magyarázta a cég.

 

 

A beruházás részeként közvilágítást is létesítenek. A fejlesztés európai uniós és hazai pénzből valósul meg, nettó 1 milliárd 427 millió forintért. A tervezett befejezés jövő június.

 

 

A közbeszerzésen nyertes Strabag Építő Kft. már átvette a munkaterületet, s az érdemi munkát ma kezdi meg. A cég reggel hét órától lezárja a három csomópont mellékirányú ágait, vagyis az autópályára sem lehet felhajtani, illetve onnan lehajtani. A munkaterületen belül csak egyenes irányban haladhatnak a járművek, szűkített – kétszer három méter széles – forgalmi sávokban. Az M1-es autópálya legközelebb a 82-es és 85-ös főúti csomópontoknál lesz elérhető, a Metro áruházat pedig csak a Királyszék út felől lehet megközelíteni. A Magyar Közút Zrt. tegnapi tájékoztatása szerint ezen forgalomtechnikai kialakítások első üteme várhatóan október közepéig lesz érvényben, ugyanakkor a kivitelezés teljes befejezéséig további jelentős forgalomterelésekre kell számítaniuk a közlekedőknek.

 

 

Máthé-Tóth Péter, a városi útkezelő szervezet szóvivője a Kisalföldnek elmondta: a csomópontok hatalmas forgalma a városon belül máshová terelődik át – elsőként várhatóan a sztráda két legközelebbi, 85-ös és 82-es főútnál lévő csomópontjába –, ami sok helyütt okozhat torlódást a városban. A legnagyobb pluszterhelést várhatóan az 1-es és a 82-es főút, a 821-es út, a Szauter és a József Attila út kapja majd, amelyeken egyébként is sokan közlekednek, főleg csúcsidőben. A szakember szerint emiatt még a Mosonmagyaróvár felől Győrbe tartóknak is érdemes lehet egészen Győr legkeletibb, M19-es autóútnál lévő csomópontjáig elmenni, és ott lehajtani a sztrádáról, hogy elkerüljék a dugókat.

 

 

Kara Ákos győri országgyűlési képviselő lapunknak úgy nyilatkozott: a kormánytól azért sikerült pénzt szerezni a fejlesztésre, mert rendkívül forgalmas, veszélyes szakaszról van szó. „Az átépítés óhatatlanul kellemetlenséggel jár, ami miatt türelmet kérünk, de cserébe az átadás után mindenki biztonságosabban közlekedhet majd” – mondta. A politikus hozzátette: tegnap azt kérte a Magyar Közúttól, hogy a lezárások idején a terelőtáblákkal ne a 82-es főút–M1-es autópálya csomópontjának használatát ajánlja az autósoknak, mert az a szakasz amúgy is nagy forgalmat bonyolít, ráadásul egy másik beruházás miatt egyébként is torlódások várhatók ott.

 

 

Valóban, a közműkiváltásokkal várhatóan a jövő héten elkezdődik a Szent Imre út (82-es főút) és a Szauter utca kereszteződésében a turbó körforgalom kialakítása. Máthé-Tóth Péter ezzel kapcsolatban arról tájékoztatott, hogy első lépésben lezárják a csomópont Nádas Ernő utcai ágát, illetve sávszűkítésekre kerül sor. Emellett időnként a munkagépek is lassíthatják a közlekedést.

 

 

Forrás: Kisalföld napilap, 2017.09.06.